Ekologismens sex perspektiv på det gröna skiftet:

1) Den gröna förståelsen - allt hänger samman
2) Den gröna etiken - kärleken till livet
3) Den gröna maktanalysen - de sammanvävda förtrycken
4) Den gröna demokratin - att låta jordens röster höras
5) Den gröna ekonomin - ett livsbaserat perspektiv
6) Det gröna jaget - sökandet efter helhet och djup

Vad detta innebär förklaras i min bok, på denna blogg, samt i denna artikel.


fredag 13 juni 2014

Som du märker bloggas det inte flitigt här. Det beror helt enkelt på att jag slutat använda denna sida som en blogg och istället enbart använder den som en sida för information om min bok.


Varför?


Jo för att jag valt att nu istället - tillsammans med andra - blogga på Nätverket Lodyns hemsida. Så om du är intresserad av att läsa mer om mina tankar kring ekopsykologi och det gröna skiftet så gör ett besök där!


Jag bloggar även på Samfundet Forn Sed Sveriges hemsida, om hednisk naturandlighet. Välkommen dit också!


Hälsningar Henrik

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar